  • Data: 2009-03-11 23:10:22
    Temat: Re: umowa zlecenie a pit 4R
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Mar 2009, bokomaru wrote:

    > witam,
    >
    > troche sobie nagrabilem :(
    > w pazdzierniku i listopadzie zatrudnilem na umowe o dzielo.
    > nie odprowadzilem zaliczki i nie zlozylem deklaracji. kwota drobna - ot
    > umknelo w codziennym naporze.
    > z ostatnim dniem lutego wyslalem do Urzedu Skarbowego "dzielotworcy" i do
    > samego dzielotworcy PIT11/8B.
    > niestety nie zlozylem PIT4R i nie wplacilem zaliczki.
    > Zaliczkę z odsetkami odprowadzam na rachunek _mojego_ urzedu, w tytule
    > wpisuje co?

    "Ukradzione pieniądze podatnika" :> (podatnikiem jest wykonawca).
    To uczywiście żart (ponury) ale tak to wygląda w świetle prawa.

    > Skladam PIT4R - czy wpisuje tam wszystkie obliczone zaliczki za 2008, czy
    > tylko te od umowy o dzielo?

    Nie wtykam się bo ostatnio nie rozwikływałem.

    > jak zloze je po czasie, to pewnie jakies
    > wyjasnienie i oczekiwanie na strzal pt. grzywna?

    Czyta się w archiwach na okazję pt. "czynny żal"!
    W KKS jest stosowna furtka, tylko jest WAŻNE aby US sam wcześniej "nie
    powiązł informacji"... (np. ze złożonej przed czynnym żalem deklaracji,
    trzeba złożyć RAZEM - i dopilnować wpłaty).

    pzdr, Gotfryd