    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa zlecenia
    Date: Wed, 27 Sep 2006 22:28:13 +0200

    On Wed, 27 Sep 2006, Nixe wrote:

    > W wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.0609262236100.2504@athlon64>

    > A co w takim razie jest poradą?

    Jakby Ci się chciało przejrzeć w archiwum... wróciłem z "wyjazdu
    służbowego" :) i nie mam zdrowia do googla :]

    > Zresztą jakie znaczenie ma forma wypowiedzi, jeśli przekazuje się pod nią
    > identyczną treść?

    IMO istotne. Podanie *znanej* podstawy prawnej nie jest twierdzeniem
    że od tej podstawy nie ma wyjątku, stwierdzenie że "tak bym zrobił"
    oznacza tyle i tylko tyle - a nie polecenie aby ktoś zrobił tak samo.
    Pytający ma jakieś informacje wg których musi SAM orzec czy mu się
    podobają czy nie :|

    > Owszem, ale nie napisał tu z prośbą o podjęcie dyskusji,

    To powinien sprawdzić gdzie pisze.
    Hint: to nie jest "forum porad", to jest *grupa dyskusyjna*.
    Jak pakuję się własną osobą np. w środek komunikacji pt. "tramwaj"
    to mogę oczekiwać że gdzieś mnie zawiezie, natomiast mój zawód
    że czegoś-tam-w-tramwaju nie mogę kupić może świadczyć
    o nieporozumieniu :)
    Niejaki Brzechwa zgrabnie to sparodiował w wierszu o kaczce ;)

    > To, że grupy dyskusyjne służą do dyskusji nie zmienia faktu, że ludzie
    > szukają tu pomocy i odpowiedzi na konkretne pytania, a nie jedynie okazji do
    > polemiki.

    Rozumiem.
    Nie mam nic przeciw, żeby każdy kto uważa za stosowne udzielał porad,
    naprawdę :)
    Bronię tylko stanowiska goni do prawa do *nie*udzielania porad
    a podejmowania dyskusji *mimo że nikt o to nie prosił*, bo to
    jest również moje stanowisko i wynika z miejsca w którym się znajdujemy.
    Mniej więcej takim, że jak kto chce pooglądać bijatykę to idzie
    na ring, ale jak idzie na ring albo do kina dlatego że tam dobre
    chipsy dają to ja mu bronić nie będę, byleby nie krzyczał że chce
    chipsy ale bez bijatyki ;)

    > Nie masz wrażenia, że przesadzasz? To_tylko_grupa dyskusyjna i każdy może tu
    > pisać to, co uważa. W końcu mamy wolność słowa :)

    Ano mamy. Źle napisałem :] - protest miał być skierowany przeciw
    *wymuszaniu rady* zamiast dyskusji.
    No i oczywiście na dawanie rad w dowolnej formie, treści, odpłatnie
    i nieodpłatnie, może sobie pozwolić każdy kto chce postawić do 50 kzł
    na test co się stanie - innych kar AFAIK nie przewidziano :)

    > A porady lekarskiej także legalnie może udzielać jedynie dyplomowany lekarz.
    > Co nie zmienia faktu, że na pl.sci.medycyna ludzie bez wykształcenia
    > medycznego przekazują sobie_rady_. Nawet jeśli są ukryte pod sformułowaniem
    > "lepiej wziąć X na ból głowy, bo po Y się wymiotuje".

    IMO problem rozbija się o to samo co z "firmą" - różnicę między
    POTOCZNYM (dwuznacznym) a PRAWNYM (jednoznacznym) znaczeniem słowa.
    Niemniej jak ktoś pisze na grupę z .prawo w nazwie nie można IMO
    lekceważyć użycia *prawnego* znaczenia danego słowa :)

    pzdr, Gotfryd