  • Data: 2003-09-01 12:25:23
    Temat: Re: umowa o dzieło dot. praw autorskich
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 31 Aug 2003, wd40 wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Poszukuję wszystkich informacji nt. umowy o dzieło dotyczacych praw
    >+ autorskich, konkretnie oprogramowania na zamówienie klienta wartośc pomiedzy
    >+ 1k a 3,5kzł.
    >+ 1) Jakie dokumenty potrzebne są do księgowania zlecającemu (KPiR bez VAT)?

    Rachunek :)

    >+ 2) Jeżeli potrzebny jest rachunek to jak wykonujacy zlecenie ma wystawić
    >+ jeżeli nie prowadzi DG, nawet jeżeli posiada druczek do rachunku to jakie
    >+ numery ma wpisać?

    "oznaczone numerem albo w inny sposób" (to o dokumentach
    ksiegowych !). Data umowy ("rachunek do umowy z dn...
    dotyczącej...") to IMHO bardzo dobry "inny sposób" :)

    >+ 3) Jakie dokumenty wykonawca przedkłada i kiedy US i ZUS?

    IMHO wcale. Jakby pytali a ma umowę to może przedstawić.
    W końcu US może wziąć i spytać skąd ma pieniądze ;)
    A BTW: K.C. nakazuje aby "umowa przenosząca dwa tysiące
    złotych była stwierdzona pismem" (czy jakoś tak).

    >+ 4) Czy koszt dla takiego zlecenia to 50% wartości?

    A weź i poczytaj w archiwach.
    IMHO - "napisanie programu" - tak. Ale jeśli umowa obejmuje
    również "wdrożenie" czy inne "prace inżynierskie" - to ta
    część się nie kwalifikuje...

    >+ 5) Czy należy płacić podatek od czynności cyw.-pr.?

    Hm... a z któregu punktu ustawy o PCC coś takiego ci
    wyszło ? (tam jest lista "od czego" płacić :)).

    >+ 6) Jak wygladać będzie sytuacja jeżeli wykonawca jest studentem?

    ...a czy ja wiem... (nie wiem :), zdziwiłbym się jakby jakoś
    "wyglądała".

    >+ 7) Jak wyglądać będzie sytuacja (zwłaszcza dla zlecającego) jeżeli wartość
    >+ umowy przekracza 3,5kzł?

    Jak "wykonawca umowy o dzieło" to do kompletu jest "zamawiający",
    a nie "zlecający" (no, tafił ci się typ co się czepia słówek :),
    ale tak napisano w K.C... !).
    Cóż, kupił "wartość prawną" to ją wpisze sobie do EŚT i będzie
    amortyzował...

    >+ 8) Czy możliwe jest prowadzenie DG oraz wykonywanie umowy o dzieło jeżeli
    >+ przedmiot umowy jest taki sam jak we wpisie do ewidencji DG?

    Było kilkakroć: nie.
    Przy czym IMHO sam wpis nie ogranicza listy wyłączeń: tu często
    padają pytanie czy jak ktoś ma wpis "naprawa komputerów" to
    może sprzedać marchewkę - i vice versa. Przeciwwskazań brak.
    Znaczy: jak naprawił komputer "w DG" to to *jest* jego DG
    i tyle (mimo że nie wpisane).

    >+ Co będzie jeżeli będzie zbliżony?

    IMHO - j.w.

    >+ Co będzie jeżeli taki wpis zostanie wykreślony ale DG nie
    >+ wyrejestrowana i nie zawieszona?

    Nie wiem ;)
    FYI: w tym roku skreślałem wpis i "wykonałem osobiscie"
    umowę ze skreślonego zakresu. Tyle, że ani w tym ani
    w zeszłym roku nic w owym "zakresie" nie robiłem
    (*faktycznie* to nie było w moim DG).

    >+ 9) Gdzie mogę znaleźdź wzór

    ...uff... może kto inny ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd