  • Data: 2006-05-17 10:58:42
    Temat: Re: umowa kupna sprzedazy - podatek?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 May 2006, dropsec wrote:

    > Chodzi o to ze przychodzi do mnie Pan XX i mowi mam telefon do sprzedania, a
    > ja go skupuje i podpisuje umowe racja?

    Racja.
    I mi chodzi o to że to nie jest komis tylko zwykła umowa sprzedaży.
    Komis polega na tym że (za KC) dokonuje się transakcji na czyjś
    rachunek albo na czyjąś rzecz.
    Czyli kiedy w momencie transakcji albo rzecz albo pieniądze nie
    są nasze (ale również nie jesteśmy *tylko* pośrednikiem).

    > Tzn. mimo ze jesli ja jestem platnikiem VAT i odprowadze VAT od sprzedazy,

    Właśnie, VAT odprowadzisz *od sprzedaży*.
    Zdaje się że przy sprzedaży rzeczy używanych zakupionych od nieVATowców
    przysługuje prawo do sprzedaży VAT-marzą.
    Dobrze gadam?
    No to VAT odprowadzisz od samej marży.

    > to dodatkowo musze zaplacic jeszcze PCC (ile tego PCC sie placi?) ?:>

    PCC płaci się od sprzedaży jak się nie płaci VATu :), jak kupujesz od
    OF bez DG to sprzedawca pod VAT nie podlega (bo oVATowana jest SPRZEDAŻ,
    a nie ZAKUP więc twoja osoba się nie liczy dla oceny transakcji) ale
    kupujący (ty) został zobowiązany do wystąpienia w roli płatnika czyli
    "obrabowania w imieniu państwa" :) i wpłacenia kwoty do US.
    AFAIK jest to coś 2% od kwoty transakcji.
    Zajrzyj do ustawy, nie zaszkodzi ;)

    Umowa komisu pod PCC nie podlega.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd