  • Data: 2005-11-30 13:02:07
    Temat: Re: ulga remontowa - chce sie upewnic
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 30 Nov 2005, Maciek wrote:

    > Kupilem mieszkanie i jego odbior mam wlasnie teraz.
    > W zwiazku z tym moge korzystac z ulgi remontowej,
    > prawda?

    Nie, zdecydowanie nie.
    Nie można remontować nowego mieszkania :)
    Co oczywiście nie przeszkadza w dokonaniu odliczeń, bo to
    jest ulga na remont i modernizację :)
    Celowo wprowadzam konsternację bo już był na grupie
    taki "kfiatek" iż US komuś się przyczepił jak wyżej
    (że to nie remont) zapominając dla odmiany że nie tylko
    remontu ulga dotyczy.

    > I jeszcze jedno. Odbiory mieszkan sa u nas przeprowadzane
    > jeszcze przed odbiorem budynku przez miasto.

    Hm... moment, o jaki "odbiór przez miasto" chodzi ?
    Dopuszczenie do użytkowania ?
    No to oczywiście - bo przed dopuszczeniem owe ściany,
    podłoga i wszystko co developer wydał nie jest
    mieszkaniem.
    W sensie prawnym nie jest "lokalem mieszkalnym".
    Bo to jest... budowa !
    A swoją drogą dobrze żeby umowa (załącznik, cokolwiek)
    przewidywało że lokal jest wydawany żeby z niego korzystać
    (a nie tylko "stwierdzała odbiór że wygląda OK"), bo
    dopiero prawo do *korzystania* z lokalu daje prawo do ulgi !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)