    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga remontowa
    Date: Fri, 23 Sep 2005 13:12:42 -0500

    Baton wrote:

    > W sieci sa gdzies wyjasnienia MF. Jest tam wymienione kilka rodzajow
    > dokumentow w tym ***inne*** , ja pod to 'inne' podciagma wstepna umowe
    > sprzedazy. Zreszta skoro takim tytulem moze byc umowa najmu czy tez
    > uzyczenia to tym bardziej powinna byc wstepna sprzedazy...

    Niestety umowa przedwstępna pod inne nie podpada.

    > A najem, uzyczenie ;-)

    dlatego użyłem cudzysłów.
    Najem lub użyczenie daje podstawę do skorzystania z ulgi remontowej.
    Umowa przedstępna z developerem nie.

    > No niby tak, ale takze protokol zdawczo-odbiorczy nie jest takim dokumentem,
    > a ostateczene umowy sprzedazy (akt notarialny) podpisuje sie najczesciej
    > wiele miesiecy po faktycznym wybudowaniu (oddaniu do uzytku) budynku...

    No i tu jest punkt programu.
    US (ale nie wszystkie) przełykają protokół zdawczo-odbiorczy jako
    wystarczający do tego, aby zrobić zakup na remont mieszkania, którego
    właścicielem dopiero zostaniesz.
    Bo w ustawie jest napisane, że to ma być remont "twojego" mieszkania.
    Ale nigdzie nie jest napisane, że nie wolno ci zakupów na remont tego
    mieszkania zrobić, zanim jego właścicielem będziesz.

    Natomiast nie znam czlowieka/sprawy, który by przepchnął umowę
    przedwstępną jako wystarczającą do odliczania.
    Znam natomiast mnóstwo takich, którzy ulgę z tego powodu oddawali.