  • Data: 2004-07-08 19:53:55
    Temat: Re: ukradli mi towar komitenta...
    Od: "Aga" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    > Czy to pojęcie gdzieś występuje w przepisach dot. KPiR ?

    No właśnie, bo ja z rachunkowością miałam do czynienia dawno temu i
    tam strata nadzwyczajna występowała w odniesieniu do PK, a przy KPiR
    się nie spotkałam - ale ja cienka jestem, jak widać.

    > Odnoszę wrażenie że to samo co sugerujesz stosując (IMHO, jak się
    > mylę to kajam się z góry :)) pojęcie z PK do KPiR: Aga *osobno*
    > rozpatruje "normalne straty z DG jako wynik kosztów wyższych
    > od przychodów" oraz "stratę wywołaną szkodą majątkową".

    Niedokładnie się wyraziłam w pierwszym poście ale właśnie o tym
    myślałam. Ponoszę stratę na działaności gospodarczej (wyższe koszty
    niż przychody), a do tego dochodzi mi strata w postaci szkody
    majątkowej. Gdzieś mi się tłucze pod czaszką, że jakiś strat (chyba
    właśnie nadzwyczajnych) z innymi stratami się nie sumuje, ale nie
    wiem czym dzwonią...

    > No i kombinuję co Aga ma wpisać żeby to było "prawnie ujęte":
    > mi wychodzi że nabycie "jak do sprzedaży"

    Czyli kolumna 10 "Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen
    zkupu"? A może kolumna 14 "Pozostałe wydatki"?

    > zamiast sprzedaży protokół (hm... chyba jednak z policją...)
    kradzieży,
    A będzie im się chciało przyjechać do 150 zł?

    > pozdrowienia, Gotfryd
    Pozdrawiam, Aga