  • Data: 2002-01-24 18:24:26
    Temat: Re: ubezpieczenia spoleczne
    Od: "Magdip" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    [ciach]
    > Czy składka Zusowska zawsze jest taka sama przy Umowach Zlecenie tzn. w
    > umowie zlecnie jest zapis o wynagrodzeniu prowizyjnym czyli bez względu na
    > to jaki będę miał dochód ZUS i tak muszę zapłacić w pełnej kwocie?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Marcin

    Składkę nalicza się od kwoty zlecenia. Składka może być jednak trochę
    mniejsza. Nie płacisz ubezpieczenia chorobowego (które pomniejsza Twoje
    wynagrodznie), a jeżeli pracy nie wykonujesz w siedzibie lub miejscu
    prowadzenia dzialalności zleceniodawcy, to nie musi on w ciężar swoich
    kosztów opłacać wypadkowego.
    Dodatkowo istnieje coś takiego jak zbieg ubezpieczeń (pozwoliłam sobie
    skopiować co trzeba ze strony internetowej ZUS):

    Osoba spełniająca warunki do objęcia obowiązkowo ubezpieczeniami emerytalnym
    i rentowymi z kilku tytułów, takich jak wykonywanie pracy nakładczej, umowy
    agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy o świadczenie usług, do których
    zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zleceń,
    prowadzenie pozarolniczej działalności, pełnienie funkcji posła lub
    senatora, bycie duchownym - jest objęta obowiązkowo ubezpieczeniami z tego
    tytułu, który powstał najwcześniej. Może ona jednak dobrowolnie, na swój
    wniosek, być objęta ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi także z
    pozostałych, wszystkich lub wybranych tytułów, lub zmienić tytuł
    ubezpieczeń.

    czyli jeżeli masz dwie umowy z różnymi zleceniodawcami, to może udać się nie
    opłacać z każdego tytułu ubezpieczeń.

    Magdip