  • Data: 2002-08-06 09:04:00
    Temat: Re: sumy w vatach
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ArS" [...]
    > No i juz sie nie zgadza.

    nie zgadza sie, bo nie moze sie zgadzac.
    VAT jest zaokraglony do pelnych groszy.

    Rozporzadzenie o wykonaniu ..(idt)
    ktore wymienia co ma byc na faktorze mowi,

    ze maja byc (streszczenie moje)
    sumy zakupow netto wg poszczegolnych stawek VAY
    Podatek nalezny od owych sum wg stawki VAT.

    A ze to NIE MOZE sie zgodzic "na krzyz",
    wiec firmy piszaceprogramy kombinuja.
    jedne pisza, ze vat od poszczegolnych pozycji jest orientacyjny,
    ini "poprawiaja zaokraglenia" inni po prostu nieprzejmuja sie,
    ze sie nie zgadza, zadawalajac sie zgodnoscia "krzyzowki na dole"

    > Co prawda na deklaracji vat7 i tak grosze ida w niepamiec, ale w ksiazce
    > zostaje a w zasadzie jakby tak sie tych groszy uzbieralo to urwie i
    wiecej.

    NIe uzbiera sie, bo VAT rozlicza pan miesiecznie, a nie narastajaco.

    > Mozna cos z tym zrobic zeby skarbowka nie patrzyla na mnie .hmm..
    krytycznie
    > ?

    Czasem najlepsza odpowiedzia na "co robic" jest NIC.

    > Pozdrawiam
    > ArS
    >
    > ps. w dodatku sam ostatnio przeszedlem na inny program fakturujacy i ...
    mam
    > tak samo, czyli nawet w ksiazce sprzedazy mam przez ten grosz lub pare
    > roznice.
    > A z tego co wiem, nikt nie bedzie sie bawil w skarbowce w sumy tylko
    > sprawdzaja to poziomo.

    Mysle,z e powinna suma wg stawek sie zgadzac...

    Boguslaw