    From: "GARDU" <g...@W...interiaATUKROPKE.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: stypendium doktoranckie - podatek
    Date: Wed, 11 Feb 2004 08:45:50 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0402110049210.-465743@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > To już NIE JEST stypendium, podatek się chyba jednak należy.

    tylko, ze "darowizne dostal dzis a nie kiedys, wiec dochod przestal byc
    stypendium dzis, a nie w 2001, wiec przyjmujac slusznosc twojego rozumowania
    to odsetki karne sie nie naleza, lub liczyc je trzeba od dnia umorzenia,
    ktore potraktowacby trzeba jako darowizna. Inna sprawa jest to kto ma
    zaplacic podatek, bo na wiekszosci uczelni jest tak, ze doktoranci
    pobierajacy stypendia MUSZA prowadzic zajecia, w przeciwiestwie do tych co
    stypendiow nie pobieraja, wiec co zrobic w przypadku wlasnie takiej sytuacji
    gdy nie bylo rozprawy doktorskiej i doktorant jest wzywany do zwrotu ?
    naliczyc mu zalegle wynagrodzenie za prace i rozliczyc wstecznie w fiskusem?