  • Data: 2007-11-17 19:54:16
    Temat: Re: student, działalność, Zus
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "lonia80" <l...@p...net.pl> napisał w wiadomości
    news:fhnffp$2r5v$1@opal.icpnet.pl...
    > Witam proszę o pomoc. Mój syn student zaoczny chce rozpocząć pracę jako
    > taksówkarz, tzn. otwiera własną działalność. co w tym przypadku z ZUS-em
    > czy będzie płacił normalnie jak osoba prowadząca działalność czy może z
    > racji tego ze jest studentem tylko część składki. Wiadomo, ze nie będzie
    > jeździł na "cały etat" bo chodzi tylko o zarobienie na czesne.

    Witam

    Ludzie - znowu z tymi ulgami dla studentow.
    Studenci to jakies swiete krowy, ze tylko ulgi i ulgi????
    Tak jak kazdy dorosly obywatel RP i z niepelnym podstawowym i z tytulem
    profesora doktora wielokrotnie habilitowanego Twoj syn moze przez pierwsze
    dwa lata placic skladki w wysokosci ok 260 zl - z czego 150 podlega
    odliczeniu od podatku! Nie ma znaczenei ile bedzi ejezdzil. Przy
    dzialalnosci nie ma etatow. Mozna sobie pracowac 1h tygodniowo a mozna i 24h
    na dobe (w ostatnia niedziele pazdziernika mozna nawet 25h na dobe). Ilosc
    czasu poswieconego na wykonywanie dzialalnosci ma sie nijak do wysokosci
    skladek.

    Pozdrawiam
    SDD