    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: stara i nowa działalność gospodarcza
    Date: Fri, 14 Dec 2007 11:11:35 +0100

    On Thu, 13 Dec 2007, Wildcat wrote:

> [...]
    [...]
    > Będąc w spółce prowadzisz działalność pod zupełnie innym NIP-em, a
    > więc jesteś identyfikowany na dwa sposoby: jako osoba fizyczna
    > prowadząca działalność gospodarczą oraz wspólnik spółki cywilnej.

    *DLA VAT*.
    I *tylko* dla VAT (no, przesadzam, nie jest powiedziane, że nie ma
    jeszcze jakichś przepisów, które uznają "jednostki organizacyjne
    niemające osobowości prawnej" za podmiot przepisu).

    Z tego nie wynika nic ponadto - ani S.C. nie nabywa osobowości prawnej,
    ani nie jest (od ładnych paru lat) przedsiębiorcą w rozumieniu
    przepisów o rejestracji DG - więc nie jest *podmiotem* rejestracji
    (może stać się przedmiotem rejestracji, tak samo jak powiedzmy adres
    zamieszkania) ani nie jest podatnikiem podatku dochodowego...

    > Załóżmy, że jesteś czynnym podatnikiem podatku VAT....składasz jedną
    > deklarację VAT-7 jako osoba fizyczna prowadząca działalność gosp. pod
    > własnym nazwiskiem, a drugą deklarację wraz ze wspólnikiem....jako
    > spółka, posługując się NIP-em spółki, nie swoim.....

    Dotąd prawda.

    > w związku z
    > powyższym, wydaje się, że jako spółka rejestrujesz się pod nowym
    > wpisem EKD,

    A to też prawda :) Znaczy, że wydaje się :)

    Nie ma przecież podstaw do takiego postępowania. I nim ktoś wyskoczy
    z tekstem "a my w 1998..." to przypomnę, że SC *była* kiedyś, jak
    to prawnicy określają, "ułomną osobą prawną" - m.in. mogła występować
    jako przedsiębiorca (a tym samym podlegała wpisowi).

    pzdr, Gotfryd