    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: stara i nowa działalność gospodarcza
    Date: Fri, 14 Dec 2007 10:55:14 +0100

    Dnia 13-12-2007 o 23:31:58 andie <a...@p...pl> napisał(a):

    > Witam!
    >

    > Załóżmy, że prowadzę DG pod nazwą "XY" , której przedmiotem jest PKD np.
    > 1,2,3. Chcę zarejestrować kolejną DG pod nazwą "YZ" s.c.(niezależnie od
    > "XY") i zawrzeć umowę spółki cywilnej, której przedmiotem będzie
    > powiedzmy PKD 4,5,6. Czy wystarczy, że rozszerzę dotychczasową
    > działalność - kolejny wpis w zaświadczeniu, gdzie będą określone PKD
    > 1,2,3,4,5,6, czy raczej należałoby dokonać zupełnie nowego wpisu w EDG.
    > Czy ma to właściwie dla mnie jakieś znaczenie?

    Ja Ci powiem jak sam to zrobiłem.

    Doradca podatkowy napisał mi w opinii, że trzeba wpis do EDG zrobić wg
    prawideł takich:

    ALFA Jan Kowalski
    ul. Xowa 1 - zakład głwóny
    ul. Yowa 2 - inne miejsce wykonywania działalnośc

    BETA s.c. Jan Kowalski, Piotr Malinowski
    ul. Ztowa 3 - zakład główny

    Tyle teorii.

    W praktyce na formularzy w UM masz oznaczenie przedsiębiorcy, w które
    musisz wpisać:
    Imię: Jan
    Nazwisko: Kowalski
    Nazwa: ALFA

    i na spółkę nie ma miejsca.

    Jest jednak wyjście - niektóre UM dopuszczają/sugerują, żeby w nawiasie
    przy adresie
    podać nazwę spółki - i jeśli u Ciebie tak się da, to sugeruję żeby to
    dopisać.
    Wyglądałoby to wtedy tak:

    ALFA Jan Kowalski
    ul. Xowa 1 - zakład głwóny
    ul. Yowa 2
    ul. Ztowa 3 ( BETA s.c. Jan Kowalski, Piotr Malinowski ) - inne miejsce
    wykonywania działalnośc

    Do tego ofkors dopisujesz PKD spółki i sprawa załatwiona.

    Dodam jeszcze, że nawet nie mając nazwy spółki na wpisie do EDG
    zarejestrujesz
    ją w GUS/US/ZUS - podstawą będzie tu umowa spółki, ale dla własnego
    bezpieczeństwa lepiej
    gdzieś info o spółce wcisnąć na wpisie.

    Na koniec dodam, że to jest sposób wzięty z praktyki. W teorii, być może
    drogą odwołań
    i skargi do WSA dałoby się przeprowadzić to tak, jak sugerował mi doradca
    podatkowy.