  • Data: 2009-05-10 08:34:11
    Temat: Re: sprzedaż firmom oprogramowania
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To wtedy NIE KUPUJE FIRMA.
    > Nie, nie można sprzedawać FIRMIE *czegokolwiek* bez wystawienia
    > faktury. Taka sprzedaż łamie nakaz art.106 ustawy o VAT - przepis
    > jest prosty jak drut (kolczasty): "sš obowišzani wystawić fakturę"
    > Czy przeczytałeś go choć raz?

    z powyzszego mojego koslawego zdania wynika ze chodzi mi o kupno nie na
    firme :)
    Czyli chodzilo mi o to ze prowadze dg ale ze zlosliwosci kupuje na tej
    aukcji jako nie firma i chce dokonczenia trasnakcji. Albo wysyla mi z
    nosnikiem i wystawia paragon lub negatyw.

    > Nie ma takiej możliwości.

    jw.

    > Jak "kupuje firma" (również osoba prowadząca DG kiedy kupuje *w celu
    > gospodarczym*) to sprzedawca *musi* wystawić fakturę.
    > Jak kupujący nie chce faktury to sprzedawca musi założyć że zakup
    > jest w celach nie DG ("lub dla rolnika ryczałtowego").

    o taki przypadek chodzi

    > To kupujesz "w celach osobistych".

    to wiem nie pytam w jakim celu tylko co wtedy

    > Jak każdy kto nie prowadzi DG.
    > I *z firmą* nie ma to *nic* wspólnego.

    no wiem, pytam co wtedy, paragon albo brak sprzedazy ?

    > Zacznij od tego, ze takiego zakupu nie wrzucisz w koszty...
    > (z rzadkimi wyjątkami w postaci np. środków trwałych, ale już
    > nie WNiP).

    to wiem, na priv ci wysle czemu ppytalem i czemu tak pokretnie