  • Data: 2012-04-01 00:05:12
    Temat: Re: sprzedaż ŚT
    Od: "Piotr" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości:

    > Dla "używanych w rozumieniu VAT", czyli >6 miesięcy, jest bezwarunkowe
    > zwolnienie dla samochodów *osobowych*, więc wtedy jest prosto.

    faktycznie nie sprecyzowałem, ale pięknie dziękuję :)

    Po sprzedaży jako dochód do KPiR wpisuję kwotę za jaką sprzedałem pomniejszoną o
    zaktualizowaną wartość wynikającą z nieskończonej amortyzacji. Czy tak?

    Chcę kupić używane auto (starsze niż 6 mies.) które jest zarejestrowane jako
    ciężarowe (homologacja) ale nie spełnia np. obecnych przepisów co do odliczania
    VAT od paliwa (Berlingo 5os.).
    Czy do EŚT wprowadzam go tak samo jak wprowadzałem osobowe z tą różnicą że teraz
    kupię go z fakturą VAT więc VAT odliczę?

    Pozdrawiam
    Piotr