  • Data: 2011-05-20 09:13:33
    Temat: Re: sprzedane auto - pytania
    Od: Kamil <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 20 May 2011 11:05:17 +0200, VladTepes napisał(a):

    > Wraz z mamą (miala 1% udziału) bylismy posiadaczami auta. Ponad 6 lat. Auto
    > wlasnie kupiono. Umowę sporządziliśmy wspólnie - jako współwłaściciele.
    > Teraz pytania :)
    >
    > 1) 2% podatku płaci nabywca (tak stoi na umowie) - czy w razie gdyby US
    > stwierdził, że wartość jest zaniżona będzie uderzać do niego czy do nas?

    Jest wolność zawierania umów.
    To o czym piszesz, dotyczy podatku PCC i opłaca go kupujący, w swoim US.

    > 2) czy muszę a jeśli tak to w jaki sposób mam poinformowac mój US o fakcie
    > zbycia pojazdu?

    USu nie informujesz. Ale już WK i owszem. Co prawda jest termin 30 dniowy,
    jednak ja bym JUŻ to załatwiał. Nie zapomnij również o poinformowaniu
    swojego ubezpieczyciela o sprzedaży samochodu (OC/AC/NNW). Oczywiście
    PISEMNIE.
    Kity że nie dostaniesz zwrotu - olej wielkim moczem, bo ten gość co kupił
    auto, może wypowiedzieć umowę OC i przejśc do "swojego" ubezpieczyciela lub
    tego samego, ale mieć wyższe ulgi...wówczas i tak dostaniesz zwrot za taką
    polisę którą musiałeś przekazać nabywcy pojazdu.