  • Data: 2002-05-19 22:40:28
    Temat: Re: spóźnione zeznanie podatkowe..
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik janu37 <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ac6ocp$b07$...@n...tpi.pl...
    > Myślałem że firma rozliczy mnie z podatku dochodowego za rok 2001. Ale
    tego
    > nie zrobiła.
    > Zrobiłem to dopiero teraz wysyłając do skarbowego poleconym.
    > Co zrobić , jak się tłumaczyć by uniknąć kary.
    >
    > Janusz

    Czy złożyłeś w firmie pisemne oswiadczenie, żeby Cię rozliczyli? Tzn, że nie
    masz innych przychodów, nie dokonujesz odliczeń itp.
    Jak tak to ksero tego pisma i jest ok.
    Jak nie to nic więcej nie zrobisz. Najważniejsze żebyś dopłacił podatek z
    odsetkami (jeżeli oczywiście wychodzi Ci niedopłata) nie czekając na
    wezwanie.
    Niezłożenie PITa w terminie to jest chyba wykroczenie skarbowe. Ja dostałem
    za to dwa razy (za PITy miesięczne a nie roczne) karę 200zł. Nie unikniesz
    kary, nie interesuje ich tłumaczenie. Chyba, że masz zaswiadczenie ze
    szpitala, 5 pogrzebów w rodzinie itp. Nie sądzę żeby Ci dali dużo więcej.
    Dużo zależy od Urzędnika. Nie kłóć się, nie użalaj, zapytaj grzecznie o
    mozliwość obniżenia kary. Ja się grzecznie targowałem. I zapłac od razu, nie
    pchaj się w żadne Sądy, postępowania itp.
    Powodzenia
    WS