  • Data: 2008-01-12 12:24:47
    Temat: Re: spolka jawna - podatki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 Jan 2008, t...@o...pl wrote:

> [...]
    [...]
    > IMVHO zaplątałeś się

    Zaraz będę się bronił przed tą tezą ;)

    > w myślenie "skoro przepis nie mówi że wolno to nie wolno".
    > A to dotyczy tylko urzedasów, my możemy robić wszytsko to, cop nie jest
    > zabronione.

    Ale właśnie *jest zabronione*.
    _117.html
    +++
    Art. 863
    § 1. Wspólnik nie może rozporzšdzać udziałem we wspólnym majštku
    wspólników ani udziałem w poszczególnych składnikach tego majštku.
    § 2. W czasie trwania spółki wspólnik nie może domagać się podziału
    wspólnego majštku wspólników.
    Art. 868
    § 1. Wspólnik może żšdać podziału i wypłaty zysków dopiero po
    rozwišzaniu spółki.
    § 2. Jednakże gdy spółka została zawarta na czas dłuższy, wspólnicy
    mogš żšdać podziału i wypłaty zysków z końcem każdego roku obrachunkowego.
    ---

    Jasno i wyraźnie!

    pzdr, Gotfryd