  • Data: 2005-12-13 08:02:12
    Temat: Re: śmierć przedsiębiorcy
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net> szukaj wiadomości tego autora

    Piopio napisał(a):

    > Nie ma możliwości kontynuacji działalności os.fiz. po jej śmierci.
    > Likwidacja firmy następuje z dniem śmierci. W interesie spadkobierców
    > leży rozliczenie działalności zmarłego - w przeciwnym wypadku US upomni
    > się za jakiś czas.

    No nie jestem taki pewnie. Z interpretacji róznych US wynikałoby, ze
    spadkobiercy moga kontynuować działalność (oczywiście pod własnym
    wpisem). Nie trzeba składac w takiej sytuacji remanentu likwidacyjnego
    ani odprowadzać podatku VAT od towarów, od których zmarły odliczył VAT
    naliczony. (tak np. tutaj-
    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=58054&i_smpp_s_strona=1)

    Wynika z tego, że sytuacja jest dość klarowna, jeśli spadkobiercy będa
    dalej prowadzić działalność.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski