  • Data: 2005-03-02 00:54:56
    Temat: Re: składki zdrowotne PIT11(PIT37) a liniowa DG PIT36L
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Feb 2005, Łukasz Kaliński wrote:
    >+ CZY:
    >+ jeżeli w PIT37 nie może odliczyć pełnych składek na ubezpieczenie zdrowotne
    >+ (niska pensja, 4 miesiace pracy, niski podatek),
    >+ to czy może tę kwotę nieodliczonych składek zdrowotnych *przenieść* do
    >+ PIT36L?
    [...]
    >+ (dodam, iż podobna sytuacja może być z PIT28 + PIT37... :-)

    IMO sprawa jest jasna: ustawa stanowi że można odliczyć "składki
    zapłacone". Jedynie nakazuje odliczać je płatnikom od zaliczek.
    I tyle.
    Czyli odliczyć ostatecznie można "od czego się chce".
    Zastrzegam iż *nie* widziałem jakiejś dyskusji ani interpretacji :)
    ale patrzę sobie w treść...
    +++
    Art. 27b. 1. Podatek dochodowy, obliczony zgodnie
    z art. 27 lub art. 30c,
    ^^^
    w pierwszej kolejności ulega obniżeniu o kwotę składki na
    powszechne ubezpieczenie zdrowotne
    ---

    "lub" to "lub" i już !!

    --