  • Data: 2006-07-22 08:10:56
    Temat: Re: skladki na chorobowe
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Ch. wrote:

    > Aha.
    > - więc skoro ZUS twierdzi że "nie wyrejestrował Cię z Uch"
    > automatycznie - to po kiego grzyba składać PONOWNIE ZUA (po
    > otrzymanej pozytywnej decyzji o przywróceniu)?

    Hmmm, ja po uzyskaniu pozytywnej decyzji o przywróceniu
    nie musiałem składać PONOWNIE ZUA.
    Przywrócenie to było uznanie, że tę składkę
    zapłaciłem jak gdyby w terminie (a raczej po terminie , ale za zgodą ZUS)
    i sprawa wygląda tak jakby nic się nie stało,
    a składki były opłacane "we właściwych terminach"

    > Z jednym małym "ale" - w ZUSie nie działa jeszcze "przeksięgowanie"
    > składek - "system" tego nie obsługuje jeszcze. Co prawda uzyskasz np.
    > zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami - ale fizycznie kasiurka
    > nie zostanie przeksięgowana.

    > To ZUA o którym pisze w poradniku ZUS zostanie odrzucone. Więc jaki
    > sens jego składania?

    Może "system" jest niedopracowany i potrzebuje takich
    dodatkowych sygnałów, żeby dobrze rozpoznać sytuację.
    Ale swoją drogą nie wiem czy takie ZUA zostanie odrzucone czy nadpisane.