  • Data: 2007-02-20 10:37:41
    Temat: Re: samozatrudnienie - z czego koszty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Feb 2007, cdave wrote:

    > witam,
    > jak w temacie jestem na samozatrudnieniu na VAT. Pracuje jako przedstawiciel
    > handlowy

    wKF: to nie pracujesz.
    Akurat umowa agencyjna jest takim "wzorcowym" przykładem umowy
    *gospodarczej* dobrze uregulowanej w przepisach cywilnych
    i perfekcyjnie nadającej się do wykazania różnic między umową
    o pracę a cywilnoprawną. W szczególności dlatego, że zawiera
    zapisy chroniące agenta *skuteczniej* niż umowa o pracę :>

    Wybacz że nie na temat :) ale piszę w kontekście sporów dotyczących
    słowa "praca" w sąsiednich wątkach.

    > Druga sprawa, czy ma ktoś konkretne informacje o tym co nasz rząd planuje w
    > sprawie ukrócenia procederu samozatrudnienia?

    Na razie istniejące poprzednio przepisy i "praktykę sądową" wpisał do
    ustawy o podatku dochodowym, nihil novi sub sole.
    Jak to niedawno ktoś napisał - utrudnianie outsorcinu to niekoniecznie
    jest najlepszy pomysł.

    pzdr, Gotfryd