  • Data: 2002-12-23 10:58:50
    Temat: Re: samochod prywatny, praca i DG
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 Dec 2002, Andrzej Wrobel wrote:
    [...]
    >+ Pytanie:czy jeśli prowadzę DG(ryczałt)i w zakresie mam usługi
    >+ transportowe
    >+ to muszę samochód wprowadzić na stan jako środek trwały czy dotyczy to
    >+ tylko DG z KPiR?

    Prowadzisz ewidencję, wpis ci zysku nie przyniesie IMHO a w razie
    przejścia na KPiR brak wpisu byłby plusem (IMHO) - amortyzacja :)
    Natomiast wykorzystanie ew. tego plusa... hm... mogłoby
    prowadzić do zarzutu o próbę zaniżenia podatku.
    Pamiętam że wyrok (NSA ?) iż "coś co mogłoby być ŚT
    należy traktować jak ŚT" (w zupełnie innej sprawie
    - chodziło o sprzedaż ŚT z KPiR po zamknięciu DG,
    tyle że ŚT nie był w ewidencji !!) już widziałem...
    Tylko szczegóły mi wyparowały :(

    >+ Usługi świadczę tylko jednym prywatnym samochodem.

    Pozdrowienia, Gotfryd