    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochod
    Date: Mon, 23 Feb 2004 14:08:36 +0100

    Użytkownik CHRIS napisał:

    > jeszcze mam takie pytania :) :
    >
    > Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał w wiadomości

    > czyli zwykla umowa kupna-sprzedazy? jako sprzedajacy wpisuje moje imie i
    > nazwisko czy nazwe firmy tez?

    Jeżeli juz wystawiasz jakis dokumento to to musi byc faktura VAT.
    Przepisy dopuszczaja sprzedaz bezrachunkową. calkowicie bezrachunkową.
    Ale jeżeli już wstawiasz rachunek (w szerokim rozumieniu tego słowa) to
    musi to byc faktura VAT.

    > a tu tez umowa kupna- sprzedazy? i jako kupujacego wpisuje nazwe firmy? :)
    > (nie wiem jakie dokumenty wypelniam przy sprzedazy i kupnie samochodu jesli
    > jest na firme, czy uzywam nazwy firmy, czy imienia i nazwiska tylko i jak
    > rozronic kupno na osobe fizyczne a na firme)

    Wcale nie rozróżniasz.
    Możesz kupić jako Krzysiek albo jako "Krzysiek prowadzący działalnośc
    gospodarcza pod firmą "ABC"". Ale Krzysiek będzie zawsze.
    Frma nie może nic kupić. Zawsze kupuje Krzysiek.
    Jak będzie na umowie to sprawa drugorzędna.

    W dowodze rejestacyjnym nie będzie firmy, będzie Krzysiek.

    Zrobienie samochodu samochodem firmowym polega na wpisie do EŚT.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl