  • Data: 2004-06-09 19:00:00
    Temat: Re: ryczałt na samochód osobowy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello TH,

    Wednesday, June 9, 2004, 10:03:53 AM, you wrote:

    > Tak podatek 19 % ale na szczęście bez ZUSu

    Tak ad vocem sobie pozwolę:

    Bardzo ciekawa sytuacja panuje w Poczcie Polskiej - listonosze wiejscy
    a także część miejskich używa do celów służbowych różnych środków
    lokomocji - od roweru, poprzez motorowery do samochodów.
    W związku z tym, że mają oni płacony nie ryczałt miesięczny ale według
    ścisłego rozliczenia, ZUS zażyczył sobie od tego składek...
    Ale MinFin łaskawie zwolnił z podatku.
    I teraz powstaje sytuacja paradoksalna: należy oskładkować coś, co
    jest zwolnione z podatku. Nie ma jak policzyć składki zdrowotnej, bo
    składka nie może być wyższa od podatku a podatku niet.
    Na dokładkę, zgodnie z ustawami składki społeczne opłacane przez
    pracownika odlicza się od dochodu - a tu dochód, który dochodem nie
    jest.

    Jak to ugryźć?

    Przy okazji nasuwa się refleksja: ustawodawca chciał uderzyć w
    bogatych kierowników, rozbijających się prywatnymi samochodami na
    koszt firm i nie płacących z tego podatku.
    Uderzył natomiast w najmniej zarabiających pracowników poczty...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl