    From: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ryczałt-laik
    Date: Mon, 19 Jan 2004 11:05:47 +0100
    Sender: r...@o...pl@pa167.sulecin.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości > > 1. Spółka
    może byc na ryczałcie.

    > tego
    > >
    > Nie wiem, czy dobrze rozumuje!!! Podstawa ubezpieczenia zdrowotnego
    wynosi
    > 1756,19 więc x 7,75% = 136,10 PLN Ponieważ sa dwie składki więc moge od
    kwoty
    > podatku odjąć 2 x 136,10=272,20 PLN . Zkaładając, że mam obrót 30 000 x
    3%
    > (handel)płace 900 - 272,20 = 627,80 PLN???????????

    Właściwie tak ale napewno NIE.

    Spółka cywilna rozlicza tylko podatek VAT i podatek od wynagroczeń.

    Podatek zryczałtowany rozlicza każdy ze wspólnikow oddzielnie !!!
    Przychód spółki dzieli się, proporcjonalnie do udziałów w spółce, na
    poszczególnych wspólnikow i dopiero wtedy wspólnik stosuje odliczenie
    składek na ubezpieczenia społeczne od przychodu i obilcza podatek ( np.
    3% ) a następnie odlicza od podatku ubezpieczenie zdrowotne ( zapłacone w
    danym miesiącu ale do wysokości 7,75% podstawy ).
    Jednak wszystkie te obliczenia należy, dla każdego wspólnika oddzielnie,
    zamieścić w ewidencji przychodów.

    [ ]
    > A ustawe spróbuje przeczytać!!!

    Ryczałtową koniecznie.