  • Data: 2009-04-21 10:39:48
    Temat: Re: [rp] Zatrydnienie żony
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21-04-2009 o 12:33:59 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > No właśnie i taka rozmowa z tobą... Ja się nie znam, więc próbuję od Ciebie
    > uzyskać informacje, dlaczego miało by się płacić cały zus...

    To wziąłbyś ustawę o sus i sprawdził zamiast marudzić. Ja tego badziewia nie lubię,
    ale skoro sam nie zbrudzisz rąk, to proszę:

    Art. 8. 1. Za pracownika uważa się osobę pozostającą w stosunku pracy, z
    zastrzeżeniem ust. 2 i 2a.

    2. Jeżeli pracownik spełnia kryteria określone dla osób współpracujących, o których
    mowa w ust. 11 - dla celów ubezpieczeń społecznych jest traktowany jako osoba
    współpracująca.

    11. Za osobę współpracującą z osobami prowadzącymi pozarolniczą działalność oraz
    zleceniobiorcami, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4 i 5, uważa się małżonka, dzieci
    własne, dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione, rodziców, macochę i ojczyma
    oraz osoby przysposabiające, jeżeli pozostają z nimi we wspólnym gospodarstwie
    domowym i współpracują przy prowadzeniu tej działalności lub wykonywaniu umowy
    agencyjnej lub umowy zlecenia; nie dotyczy to osób, z którymi została zawarta umowa o
    pracę w celu przygotowania zawodowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek