  • Data: 2002-05-29 21:28:55
    Temat: Re: rozpoczynanie DG
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 29 May 2002, l/e/h wrote:

    >+ "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> skribis:
    >+
    >+ >> >> Czy jezeli nie bede mial dochodow to zus odda mi skladke zdrowotna ?
    [...]
    >+ >> dziwne, bo komus oddali skladki zdrowotne (ta osoba miala etat w zwyklej
    >+ >> pracy) bo w kazdym miesiacu miala straty...
    >+
    >+ >Rozumiem że miała etat i DG?
    >+
    >+ tak jest
    [...]
    >+ >koniec roku złożyła pewnie PITa i wykazała brak dochodu z DG. A że zdrowotne
    >+ >zapłaciła tu i tu to pewnie wyszła nadpłata podatku
    >+
    >+ jak mogla placic podatek skoro miala same straty ?

    *Z pracy*, z pracy. Z pracy nie ma się strat :), co najwyżej
    pracodawca je ma :[
    A "zdrowotne" rozlicza się wraz z *całością* podatku - czyli
    można odliczyć od podatku zapłaconego od dochodów z pracy.

    Teraz lepiej ?

    [...]
    >+ No dokladnie, jakos tak. Czy jezeli osoba ma rente, to o zadziala tak
    >+ samo? Czyli czy osobie na rencie tez oddadza ?

    Jak będzie z czego ! (musi być podatek z dochodu - a jeśli masz
    na myśli dokładnie "rentę" to dochód jest dość mały, podatek też
    - no i moze "zabraknąć" kwoty do odliczenia !)

    Pozdrowienia, Gotfryd