    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie zarobków dzieci ...
    Date: Sun, 09 Apr 2006 18:04:26 -0500

    krakus_ik wrote:
    > witek napisał(a):
    > Okazy dorosłe (> 18) rozliczają się same, bo są już dorosłe.
    >
    > dokładnie tak
    > pola sa puste!

    To jak on odprowadził zaliczkę na podatek? Jakaś sierota kompletna.
    To nic innego ci w tej chwili nie pozostaje jak złożyć normalnie pit-37,
    do tego dołączyc nip-3 i najlepiej zanieść to osobiście do US jak macie
    blisko.
    Nastawcie się na niezłe marudzenie,a zleceniodawcy oberwie się na pewno.
    A potem zostaje czekać na rozwój wypadków. I trzymajcie dobrze ten
    pi-8b, żeby wam się nie zgubił.
    Może się przydać przy tłumaczeniu w US, że nie jest się wielbłądem.

    A tu masz kawałek ustawy o NIP, jakby zleceniodawca wam jeszcze kit
    wciskał, że to nie było jego obowiązkiem.

    Art. 8.
    1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym płatnik na
    podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:

    3) pobiera zaliczkę wyłącznie od dochodu z tytułu umowy o dzieło lub umowy
    zlecenia
    - dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego za pośrednictwem tego płatnika.

    3. Płatnicy, o których mowa w ust. 1, obowiązani są do zaopatrzenia się
    w formularze
    zgłoszeń w urzędzie skarbowym właściwym ze względu na ich siedzibę.
    4. Płatnik dostarcza podatnikowi formularz zgłoszenia identyfikacyjnego
    w terminie
    7 dni od dnia potrącenia pierwszej zaliczki na podatek dochodowy lub od
    dnia złożenia oświadczenia w sprawie rozliczenia rocznego.
    5. Podatnik składa płatnikowi zgłoszenie identyfikacyjne w terminie 14
    dni od dnia
    otrzymania formularza zgłoszenia.
    6. Płatnik obowiązany jest przekazać, w tym za pośrednictwem placówki
    pocztowej
    operatora publicznego, zgłoszenie identyfikacyjne naczelnikowi urzędu
    skarbowego
    właściwemu dla podatnika, w terminie 14 dni od dnia złożenia formularza
    zgłoszenia przez podatnika.

    Jak widać całość obowiązków spoczywa na płatniku, czyli firmie.