  • Data: 2007-06-16 20:24:37
    Temat: Re: rozliczenie PIT a brak podpisów małżonków
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Artur" <m...@j...k-ow.net> wrote in message
    news:f51c7r$vku$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Witam!
    > Ja mam podobną sytuację zeznanie złożyłem dużo wcześniej tylko w wyniku
    > mojego błędu musiałem złożyć
    > korektę, którą wysłałem 2.05. Dwa dni temu dostałem pismo z US o złożenie
    > indywidualnych korekt mojej i żony.
    > W wyniku takiego obrotu sprawy przy indywidualnym rozliczeniu będę musiał
    > zapłacić podatek, którego nie musiałbym zapłacić
    > w przypadku wspólnego rozliczenia.
    > Co według was zrobić?

    Twoja sytuacja jest zdecydowanie inna.
    Oni pitów nie podpisali, co jest równoznaczne z niezłożeniem zeznania.
    Dlatego w tej chwili rozliczyć sie razem nie mogą.
    W twoim przypadku podpisany pit z wnioskiem o wspólne rozliczanie został
    złozony prawidłowo przed terminem.
    Korekta samego pitu później nie ma wpływu na fakt, że sam wniosek o wspólne
    rozliczenie wpłynął zgodnie z terminem.
    Na twoim miejscu bym sie mocno odwoływał.
    Inaczej by to oznaczało, że osoby rozliczające się wspólnie nie mają prawa
    do zrobienia żadnej korekty po terminie w przeciwieństwie do osób
    rozliczających się indywidaualnie.
    Jeżeli US będize sie upierał to napisałbym do rzecznika praw obywatelskich.