  • Data: 2009-04-17 06:23:23
    Temat: Re: rozliczanie składek ZUS
    Od: "Piotr" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości

    > Jesli dochod masz maly - zalozmy, ze zerowy, to rozliczajac skladki przy
    > obliczaniu zaliczek a potem w rozlcizeniu rocznym "odliczajac"
    > powodujesz - ze odliczasz od zera i wychodzi Ci takze zero podatku, w
    > zwiazku z czym zaplacone skladki traca swa "korzysc" bezpowrotnie...
    > Jesli natomiast wrzucasz w koszty, to w takiej sytuacji jak wyzej nie
    > bedziesz miec zerowego dochodu tylko ujemny - a wiec strate, ktora mozesz
    > sobie rozliczyc w latach nastepnych (naturalnie tylko od dochodow z DG).
    > Tak wiec korzysc podatkowa zwiazana ze skladkami nie "zniknie " - tylko
> [...]
    Dziękuję pięknie za jasne wyjaśnienie.
    Jeszcze tylko zapytam czy formę tego rozliczenia muszę wybierać i gdzieś
    deklarować na początku roku?
    Chodzi mi o to czy można np. w chudych pierwszych miesiącach wrzucać w
    koszty a w tłustych odliczać od zaliczki i na koniec roku w rozliczeniu się
    to wyrówna? czy takie rzeczy to tylko w erze... :)

    Piotr