  • Data: 2006-05-17 01:22:13
    Temat: Re: renciści a ZUS z działalności
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Tak, rozpędziłem się, dopiero afera była o emeryturę.
    > Premię AFAIR mu wypłacili.

    > Część prowadzących po prostu uzna że woli być pracownikami.
    > A że bezrobotnymi to inna sprawa.

    Ale będzie można wreszcie otworzyć DG na zasadzie "a nuż się uda i będą
    z tego jakieś pieniądze".

    Bo w tym momencie, jeżeli ktoś ma pomysł na biznes - to jeżeli nie ma
    kasy na start, a nie ma pewności że od samego początku będzie miał
    dochody > 700zł, to po prostu nie rozpoczyna DG. Zaczyna działalność bez
    rejestrowania czegokolwiek z myślą że jak się rozwinie do zarejestruje.
    Szybko dostrzega uroki bycia w szarej strefie i jak już się rozwinął to
    mu się do wracania na łono legalności nie pili :).

    W przypadku ZUSU płaconego od dochodu, lub choćby od przychodu -
    ryzykuje najwyżej tym że przez kilka miesięcy nie będzie miał co do
    garnka włożyć. A bez dochodów (lub z minimalnymi) da się kilka miesięcy
    przeżyć. Z regularnym (i niemałym) obciążeniem - nie.

    p. m.