eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[pyt]umowa a wynagrodzenieRe: [pyt]umowa a wynagrodzenie
  • Data: 2007-02-14 17:47:49
    Temat: Re: [pyt]umowa a wynagrodzenie
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "pepe" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:eqvf1h$lmv$2@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Przykladowo: na umowie (czas nieokreslony) mam kwote 1000 PLN (netto).Z
    > pracodawca umowilem sie na kwote 1500 PLN (netto). Roznice w:
    > - ZUS pracownika
    > - ZUS pracodawcy
    > - zdrowotnym
    > pomiedzy w/w kwotami dostaje na "reke". Wczesniej umawialem sie ze
    > pracodawca, ze roznice pomiedzy podatkiem dla w/w kwot bedzie mi rowniez
    > wyplacal na "reke". Po ostatniej rozmowie twierdzi on, ze podatek od 1000
    > PLN (netto) moze sobie "lepiej i latwiej", w jakims mi blizej nie znanym
    > stopniu, wlaczyc w "koszty" w porownaniu do podatku pochodzacego od kwoty
    > 1500 PLN (netto).

    Gdyby jego zarobek po zapłaceniu Tobie 1000 zł netto wynosił 0 zł to może
    tak być.


    >Podejrzewam, ze jest to jego kretactwo, ale chcialbym najpierw sie upewnic
    >tutaj na grupie. Czy w jakikolwiek sposob pracodawca moze "wlaczyc" sobie
    >koszty mojego zatrudnienia w swoje koszty w celu uzyskania ulgi, znizek,
    >itp.

    Rozumiem, że to już drugie pytanie (bo jakby jest dokładnie odwrotne do tego
    co pisałeś wcześniej).
    Oczywiście, całość wynagrodzenie pracownika jest kosztem pracodawcy.
    Czyli z tej 500 zł różnicy netto, a więc jakiegoś 800 brutto kosztów, on ma
    minimum 160 zł oszczędności na swoim podatku.

    Jeśli chcesz od niego 300 zł więcej to się wcale nie dziwię że woli całość
    wrzucić w koszty.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1