  • Data: 2003-10-01 19:55:55
    Temat: Re: przyjęcie spadku z dobrodziejstwem inwentarza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 1 Oct 2003, Menka wrote:

    >+ Czy przyjmując spadek z dobrodziejstwem inwentarza
    >+ mogę sama ustalić wysokość kwoty do jakiej odpowiadam
    >+ za ewentualne długi,

    ...no to obywatele by ustalali. Na 1 (jeden) grosz :)

    >+ czy kwota ta jest zależna od wartości majątku,

    Oczywiście.

    >+ jeśli tak to kto decyduje o tej wartości?

    ...jak ostatnio ktoś przytomnie zauważył (na grupie
    .prawo, bo tu jakby to powiedzieć... lekko NTG :])
    oprócz samych zalet "dobrodziejstwo" ma jedną wadę:
    z urzędu oznacza opłacenia komornika który spisuje
    cały majątek ! (długi też) Zdaje się że usługa
    (obowiązkowa) do najtańszych nie należy (pewnie
    jak przy wszystkim - procent z wartości).
    Czy ew. jeszcze mogą *dojść* wyceny - tego już nie
    wiem. Ale "samowycenę" raczej należy wybić sobie
    z głowy... :|

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nie prawnik)