    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przeznaczenie ST do sprzedaży
    Date: Tue, 30 Sep 2008 22:43:35 +0200

    On Mon, 29 Sep 2008, Auto wrote:

    > Witam
    >
    > Mam nastepujący problem:
    > 1 osobowa DG, KPiR - amortyzuję jeden samochód osobowy
    >
    > od października chciałbym przyjąć na stan nowy samochód a dotychczasowy
    > zdjąć ze stanu i tu jeszcze nie wiem: albo zostaje w domu na np. 1 rok
    > (napewno nie na 5, żeby uzyskać zwolnienie) lub przeznaczę go do sprzedaży
    > ale faktyczna sprzedaż w najgorszym przypadku może nastapić np. za kilka
    > miesięcy, napewno w przyszłym roku
    >
    > 1) jaką przyczynę likwidacji podać likwidując dotychczasowy samochód / czy w
    > ogóle go likwidować?

    A skąd wziąłeś "likwidację"?? :O
    "przezaniecznie na potrzeby osobiste".
    Jakiś przepis pozwala na robienie wpisów niezgodnych z prawdą?
    BTW: a VAT był odliczany i ile lat amortyzacji?
    Zaraz będzie dyskusja z Gonią nt. "korekta VAT" :P

    > 2) jeżeli sprzedam go faktycznie np. za rok to wówczas księgowania
    > w KPiR????

    Oczywiście.
    Ba, nawet jakby w międzyczasie zakończyć prowadzenie DG, to owo
    zakończenie REJESTROWANEJ DG nie jest tożsame z zaprzestaniem
    uzyskiwania przychodów z DG (i ponoszeniu kosztów też - przecież
    mogą być jakieś obowiazki np. gwarancyjne).
    Ustaw określa że to przychód z DG i nakazuje prowadzenie KPiR
    oraz wpisywanie przychodów z DG - no to o co jeszcze pytać? :O

    > powiedzmy że na dzień dzisiejszy jego hipotetyczna wartość netto to 20 000,

    Dla dochodowego przecież nie liczy się "hipotetyczna wartość" lecz
    UZYSKANY PRZYCHÓD.
    Odczep się od "wartosci rynkowej", ona może być co najwyżej przyczyną
    kontroli jeśli sprzedaż była za tanio/za drogo, ale na podatek nijak
    nie wpływa.

    pzdr, Gotfryd