  • Data: 2010-09-17 14:21:56
    Temat: Re: przejęcie firmy jak ją sprawdzić
    Od: "nowe-schody.prv.pl" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:i6vr3s$s0r$1@news.onet.pl...

    > Taka, że przedsiębiorca, to osoba fizyczna, a przedsiębiorstwo to składniki
    > opisanie w art. 55(1) kc.
    >
    > Jakkolwiek kiedyś również wydawało mi się to dziwne, ale jednak wygląda na
    > to, że można zbyć przedsiębiorstwo osoby fizycznej prowadzącej DG, na
    > przykład:
    >
    > http://e-prawnik.pl/biznes/prawo-spolek/dzialalnosc-
    gospodarcza/odpowiedzi/zbycie-przedsiebiorstwa.html

    Nie widzę tam żadnych paragrafów na poparcie odważnej tezy, że:

    "Przejście wszystkich składników przedsiębiorstwa na nabywcę nie jest
    uzależnione od zgody kontrahentów - umowy zawarte z przedsiębiorcą - zbywcą
    nadal wiążą kontrahentów w stosunku do przedsiębiorcy - nabywcy
    przedsiębiorstwa."

    Warunki dostaw towarów/usług są zazwyczaj całkowicie zależne od ogólnej kondycji
    finansowej klienta, więc trudno mi uwierzyć, że jakaś hurtownia diamentów będzie
    ochoczo sprzedawać je Wiśniewskiemu, którego cały majątek to wózek do
    zbieraniana złomu, tylko dlatego, że właśnie kupił za złotówkę działalność
    gospodarczą Kulczyka.

    --
    prezydent

    Renowacja schodów www.staircase-renovation.eu/pl/