    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: prosta sprawa
    Date: Thu, 23 Feb 2006 08:28:40 +0100

    Bartłomiej wrote:

    > Komputer z fakturą na mnie chce przekekazac na rzecz swojej firmy.
    > Kupiony za 4250 zl pare miesiecy temu. Teraz chce go wliczyc za 3300,
    > zeby nie amortyzowac.

    To powinien żeś sporządzić coś o nazwie "Protokół własny wyceny
    komputera według cen z dnia 31.12.2005 r." W nim opisujesz skąd ci się
    wzięła cena 3300

    > Jak powinien wygladac dokument przekazania?

    Nie potrzeba takiego dokumentu. Po prostu wpisujesz w ewidencję środków
    trwałych.

    > CZy ujmuje komputer z remanencie początkowym (spisie z natury)?

    Nie.

    > Jak przekazać na firmę drukarkę, którą dostałem jako nagrodę i nie mam
    > kompletnie żadnego dokumentu na nią? Da się?

    Komputer + drukarka = jeden środek trwały
    Więc przy twoim pomyśle bez sensu, bo przekroczysz 3500 zł.
    Może jednak daj według cen zakupu. Amortyzacja w 20 miesięcy to też nie
    tak długo. Ale jak wycenić jeden środek trwały gdy masz rachunek tylko
    na jego część to ja nie wiem.