    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: praktykant w firmie...
    Date: Fri, 06 Oct 2006 23:03:06 +0200

    Nikiel ;-) napisał(a):
    > Cos mi się zdaje, że to nie takie proste. Ztcp to tak ze 2-3 lata temu
    > wszedł przepis, że aby przyjąć kogoś na praktyki, to trzeba przejść
    > specjalny kurs (albo mieć przygotowanie pedagogiczne).
    Dzieki za naprowadzenie, znalazlem cos takiego:
    Art.70 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
    1. Praktyczna nauka zawodu moze odbywac sie (...) u pracodawców (...)
    4. Minister (...) okresli w drodze rozporzadzenia, warunki i tryb
    organizowania praktycznej nauki zawodu w warsztatach szkolnych (...) a
    takze w innych podmiotach wymienionych w ust. 1 (czyli u pracodawcow, ciach)

    Tak wiec odnalazlem :
    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 lipca 2002
    r. w sprawie praktycznej nauki zawodu.
    oraz
    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
    z dnia 29 października 2003 r.
    zmieniające rozporządzenie w sprawie praktycznej nauki zawodu
    z ktorych wynika iz powinienem posiadac:
    - co najmniej tytuł mistrza w zawodzie, którego będą nauczać,
    przygotowanie pedagogiczne wymagane od nauczycieli lub ukończony kurs
    pedagogiczny
    - jesli nie tytul mistrza, to "odpowiednie wyksztalcenie w danej
    dziedzinie" (nie chce tutaj calego rozporzadzenia przepisywac, ogolnie
    wiadomo o co chodzi) oraz to przygotowanie pedagogiczne lub ukończony
    kurs pedagogiczny.

    Wszystkie pozostale warunki spelniam, poza tym nieszczesnym kursem
    pedagogicznym.. ;/ Chyba bedzie trzeba chlopakow zasmucic...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173