  • From: "Norbi" <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pracodawca wyslal mi 2x pensje i żąda zwrotu ...
    Date: Fri, 24 Feb 2006 23:29:25 +0100

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:43FF806F.8FEBC716@gazeta.pl...

    > Czemu, czy chcialbys, wysylajac komus przez pomylke kase nie miec
    > mozliwosci jej odbioru, z racji twojej pomylki? tylko i dlatego?
    oczywiście nie chciałbym być tym płacącym
    ale życie uczy, za błędy się płaci
    jak zapłacisz komuś 2 razy za fakturę, a ten ktoś nie chce Ci kasy zwrócić
    to batalia jest długa ...

    > a dokladniej - szuklaj pod haslem "bezpodstawne wzbogacenie"
    >
    > ale najlepiej oddaj to, o co cie prosi. bo on kase i tak odzyak, np. nie
    prosić grzecznie to jedno, żądać to drugie ....

    > zaplacic ci w kolejnych miesiacach i sie wyrowna... a tylko nerwy sie
    > narobia...

    Wiem co sobie myslicie ... ale pytam sie czysto teoretycznie.
    Rozstaje sie akurat z tym pracodawca, a ze atmosfera nie jest do konca taka
    jaka byc powinna i przy okazji wydarzylo sie to co sie wydarzylo zacząłem
    się głośno zastanawiać. "Szkoda", należało raczej czytać jak "szkoda ;-)" bo
    mimo że pytałem dość konkretnie tak jakbym nie chciał zapłacić - byłem
    prawie na 100% pewien, że pieniądze z mocy prawa będę musiał zwrócić. Nie
    staram się tu zastanawiać nad kwestiami moralnymi, dobrych obyczajów itp, to
    są inne aspekty. W tym momencie chodziło mi o aspekt prawny, nie miałem
    pomysłu z czym tę sytuację z prawnego punktu widzenia powiązać.

    Dziękuję za wskazanie miejsca, "bezpodstawne wzbogacenie" sprawę wyjaśnia.

    Pozdrawiam

    Norbi