    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pomocy!!!
    Date: Sun, 19 May 2002 01:16:06 +0200

    On Sun, 19 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
    [...]
    >+ > >+ Banki nie zgłaszają każdego wpływu ale odsetki od oprocentowania z
    >+ > >+ oszczędności tak.
    >+ >
    >+ > ?? ZGŁASZZAJĄ ?? -:O
    >+ > A mi się zdawało ;) że podatek "belkowy" jest dlatego
    >+ > ryczałtowy, żeby nie było problemu z tajemnicą bankową :)
    >+
    >+ No masz rację, nie zgłaszają danych osób ale podatek jest naliczany. A to
    >+ kolejny ślad po dużej sumie.

    Akurat *tu* - nie sądzę. W skali banku to *na pewno* będzie
    mała kwota :)
    [...]
    >+ > >+ też się zdarzyć, że np. podczas kontroli Twojego rocznego PIT-a wymyślą
    [...]
    >+ He, he oni za to zauważą związek. Mam na mysli jak np. Smart otworzy DG,
    >+ zainwestuje w Salon piękności kupe kasy. I wtedy będzie pytanie "A skąd Pan
    >+ ma tyle pieniędzy? Co roku składa Pan Pita z małymi dochodami?"

    A to inna sprawa :)
    Chodziło o sugestię "US się spyta o konto w czasie kontroli".
    Jeśli US się spyta "skąd ma pieniądze" to najwyżej *Smart*
    powie, że z konta ;) a nie że US spyta :)
    [...]
    >+ gęsto tłumaczyc podpierając dokumentami i wyciagami z konta tez.

    I słusznie (skądinąd) - al Capone też za podatki... ;>
    [...]
    >+ > >+ Ci tylko oddał pożyczkę :-))
    >+ >
    >+ > Kawa ? Lody (znaczy coś zimnego) ?
    >+ > Jeśli wyrażam się niejasno - to od darowizn i *pożyczek*
    >+ > "przysługuje" TEN SAM podatek !
    >+ > Taki przelew to jest dobre zaproszenie do US :]
    >+ > [...]
    >+ > >+ Tak czy tak niech napisze "zwrot pożyczki"
    >+
    >+ Jak od "pożyczek"? Mam na myśli, że ten z zagranicy oddaje dług.
    >+ Tu chyba podatek płaci ten z zagranicy otrzymując pozyczkę. A nie ten co
> [...]

    PCC na ogół jest "solidarny", tj. US nie interesuje się
    kto powinien zapłacić: ściągnie od tego kto jest
    pod ręką :>

    >+ A tym z zagranicy nasz US si/ęinteresował nie będzie.

    Przyznaję że nie chce mi się sprawdzać co z nierezydentami !

    >+ > Wrrrr.... ! Odradzam.

    Pozdrowienia, Gotfryd