  • Data: 2006-09-07 12:31:33
    Temat: Re: podwójna faktura
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nixe wrote:

    > Jakiego opisu? Gdzie on się znajduje?
    > I jak można zaksięgować towar?
    > Sądziłam, że można jedynie dokument, przelew itp.

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 15 grudnia 2000 r. w sprawie
    prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

    § 16. 1. Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych
    dalej "materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na
    dowodzie zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła.
    2. Jeżeli materiał lub towar handlowy, którego zakup - zgodnie z
    przepisami rozporządzenia - dokumentowany jest fakturami dostawców,
    został dostarczony do zakładu lub dokonano nim obrotu przed otrzymaniem
    faktury, należy sporządzić szczegółowy opis otrzymanego materiału (lub
    towaru handlowego), podając imię, nazwisko (firmę) i adres dostawcy,
    ilość i rodzaj oraz cenę jednostkową i wartość materiału (lub towaru
    handlowego) i dokonać zapisu w księdze na podstawie opisu. Opis musi
    być potwierdzony w sposób określony w ust. 1 oraz przechowywany jako
    dowód zakupu i połączony z nadesłaną następnie fakturą. Ewentualna
    różnica w stosunku do wartości podanej w fakturze musi być wpisana do
    księgi (ewidencji) w dniu otrzymania faktury.
    3. Jeżeli podatnik otrzymał materiał lub towar handlowy oraz fakturę na
    ten materiał lub towar handlowy w tym samym miesiącu, opis, o którym
    mowa w ust. 2, dołącza do otrzymanej faktury, a zapisów w księdze
    dokonuje na podstawie otrzymanej faktury.
    4. Podatnik może nie sporządzać opisu, o którym mowa w ust. 2, jeżeli
    zakup udokumentowany jest specyfikacją dostawcy, pod warunkiem że
    specyfikacja spełnia wymogi określone dla opisu. Przepisy ust. 2 i 3
    stosuje się odpowiednio.