  • Data: 2006-02-16 08:44:05
    Temat: Re: podróż służbowa -> DW -> paragony
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Feb 2006, Greg wrote:

    > Nie mogę zaliczyć do KUP biletów kolejowych??

    IMHO można :), jest formalny problem jak: zapis z par.14.2 jest
    trochę zbyt restrykcyjnie ujęty (czyli nie można wystawić
    DW) zaś 14.5 jest tak sformułowany że ... no ciężko przeczytać.

    Nie wątpię że intencją ustawodawcy było uniknięcie dopuszczenia
    "oświadczenia" w roli dowodu wydatku na przejazd (bo pracownikowi
    *można* zwrócić równowartość przejazdu na podstawie świcha
    "oświadczam że przejazd do Gdańska odbyłem pociągiem ekspresowym
    PKP IC, wartość xxx zł wraz z miejscówką").
    Oczywiście głupotą by było ujmowanie w KPiR osobno np. biletu
    komunikacji miejskiej za dojazd, osobno biletu na pociąg,
    osobno biletu na dojazd z drugiej strony :) a osobno rozliczenie
    podróży zawierające TYLKO wartość diety; sam również sumuję na
    rozliczeniu.
    Ale tekst:
    "kosztów diet i innych należności za czas podróży służbowej pracowników
    oraz wartości diet z tytułu podróży służbowych osób prowadzących
    działalność gospodarczą i osób z nimi współpracujących"
    ... można sobie na różne sposoby podzielić.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)