  • Data: 2009-04-30 09:18:55
    Temat: Re: podpadlem fiskusowi
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    autor pisze:

    > no dobra ale jak mam np faktury liczone w tyl od brutto(zaliczki) i w przod od
    > netto
    > to gdy policze podatek od postawy (ktora wyliczam w obu przypadakch odwrotnie,
    > rz odejmuja liczony do tylu podatek od brutto raz biorac cene netto) to wynik
    > moze byc troche spaczony. Nie szkodzo ?

    W ewidencji VAT wpisujesz wartości netto faktur, oraz wartości
    podatku. I potem po zsumowaniu na koniec miesiąca dostajesz jakąś
    wartość netto, którą zaokrąglasz, oraz jakąś wartość podatku, którą też
    zaokrąglasz.

    Czyli to nie jest tak, że jak masz 1000zł podstawy, to 220zł podatku,
    bo niekoniecznie przecież jest to tylko VAT 22%.

    Tak więc pomyliłem się poprzednio - kwotę podatku nie obliczasz na
    podstawie zaokrąglonej podstawy, tylko wyliczasz ją ze swojej ewidencji VAT.

    > A w przypadku faktur zakupu, podatku chyba nie licze na nowo ? :)
    > (one mi powoduje te grosze)

    Tak samo - masz ewidencje zakupu, to w niej liczysz na koniec
    miesiąca sumę kwot netto oraz sumę podatku.

    --
    Liwiusz