    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatki (temat bardzo sprecyzowany :-)
    Date: Thu, 07 Oct 2004 17:08:08 +0200

    In article <ck3krb$n8t$1@inews.gazeta.pl>,
    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    wrote:

    > Pani Dokładna zamierza świadczyć usługi komputerowego przepisywania
    > tekstów.
    >
    > Oto jak wygląda kalkulacja, gdy pani Dokładna:
    > Nie korzysta ze zwolnienia z VAT:
    >
    > . zakupy związane z działalnością - 100 zł plus 22 proc. VAT naliczony -
    > 22 zł, razem 122 zł,
    > . wartość świadczonych usług - 800 zł plus 22 proc. VAT należy - 176 zł,
    > razem 876 zł,
    >
    > ====================
    >
    > nie pasuje mi tutaj razem, weldug mnie powinno byc 976 zl
    >
    > ==================
    Słusznie.

    > . podatek do urzędu: 154 zł,
    >
    > . zysk: 876 zł - 122 zł - 154 zł = 600 zł,
    > ============
    >
    > wiec tutaj
    >
    > 976-122-154 = 700
    >
    > ==========

    Też słusznie.

    > Korzysta ze zwolnienia z VAT:
    >
    > . zakupy związane z działalnością - 122 zł,
    >
    > . wartość świadczonych usług - 800 zł,
    >
    > . zysk: 800 zł - 122 zł = 678 zł.
    >
    > wiec w tym przypadku lepiej nie byc zwolniony z podatku . Zle liczylem?
    > (przyklad byl z jakiejs strony)

    Dobrze liczyłeś. Tylko pominąłeś drobiazg - że w pierwszym przypadku
    usługi Pani D. kosztują 976 zł, a w drugim 800 zł. Wystarczy, że w
    drugim przypadku podniesiesz cenę do 850 zł i już masz zysk (pomijając
    PIT) 703 zł. A przy tej samej cenie dla klienta (976) w obu przypadkach
    - 854 zł. To jak lepiej?

    --
    pozdrawiam
    Jarek