  • Data: 2004-05-28 18:01:21
    Temat: Re: podatki i ZUS a studia
    Od: "waczek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Użytkownik "ufol" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c97qd0$k87$1@inews.gazeta.pl...

    > Jestem studentem studiów dziennych i podpisałem umowę o pracę na czas
    > nieokreślony. Chciałbym się spytać, czy z okazji studiowania nie będę
    musiał
    > płacić ZUS, co przełoży się na wyższe zarobki netto.

    Przy umowie o pracę bez znaczenia jest Twój status studenta. Podlegasz
    obowiązkowo ubezpieczeniom E, R, Ch, W i Zdr, analogicznie jak wszyscy
    pracownicy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę.
    Tylko przy umowie zlecenia student do 26 lat nie podlega ubezpieczeniom
    (ani obowiążkowo, ani dobrowolnie).
    Ale nie rozdzieraj szat z tego powodu - umowa o pracę jest dla Ciebie
    bardziej korzystna niż umowa zlecenie (staż pracy, urlop wypoczynkowy,
    fundusz emerytalny itd.).
    Odpowiedź udzielona przez Lesława dotyczy umowy zlecenia, nie ma
    zastosowania przy umowie o pracę.

    Życzę powodzenia

    waczek