  • Data: 2002-05-27 21:18:56
    Temat: Re: podatek z zagranicy - co chce ode mnie US
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 May 2002, jacek wrote:

    >+ albo ja sie myle albo Gotfryd
    >+
    >+ jesli masz dochody krajowe i zagraniczne z kraju z ktorym jest umowa o
    >+ zapobieganiu podwojnego opodatkowania, postepuje sie ten sposob ze podwyzsza
    >+ sie skale opodatkowania o dochody uzyskane za granica ,

    A na czym to "podwyższenie skali" ma polegać ?

    >+ ale podatek placi sie tylko od dochodow krajowych.

    To może cytat (ze mnie):
    ++++++
    IMHO siedząc ponad 180+parę (:]) dni w .pl *doliczasz* zarobki
    zagraniczne, również te z krajów "z zapobieganiem podwójnego".
    Później odejmujesz (od wyliczonego podatku) to co zapłaciłeś
    w .pl i krajach "z zapobieganiem".
    ------
    i ze dwa przykłady z zarobkami "spoza .pl". Dla równego rachunku
    przyjmijmy w .pl progi 40000 (30%) i 80000(40%), dalej
    dochód w kraju 40000 oraz zaliczkę 20% ("dla równości", jak
    przy dochodzie z dzieła :))
    Osoba A zarabia w kraju X w którym jest podatek liniowy 10%
    dodatkowe 40000 (po przeliczeniu).
    W .pl zapłaciła 8000 zaliczki, tam równowartość 4000,
    razem 12000. Ma zapłacić 20000 podatku od kwoty 80000,
    dopłaca jeszcze: 20000-12000 -> 8000.
    Osoba B zarabia w kraju Y w którym obowiązuje zaliczka
    40% :> takoż dodatkowe 40000. W .pl zapłaciła 8000, tam
    16000. Ma zapłacić 20000, zapłaciła 24000 - czyli 4000
    "do odzysku" :)

    Co wg ciebie się nie zgadza ? (bo jak na mój gust
    to chyba nie masz nic innego na myśli !)

    Pozdrowienia, Gotfryd