    From: abyss <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od umowy o dzielo.... www
    Date: Tue, 20 Dec 2005 09:46:58 +0100

    Ja się podepnę pod wątek :)

    Zdążyłem przeczytać całą ustawę o podatku dochodowym i całą o prawie
    autorskim (z ciekawości) ale nadal mam wątpliwości co do wypełniania Pitów.

    Może któryś z kolegów podpowie. Firma zatrudnia na umowę o dzieło twórcę
    wykonującego dzieło /na zasadzie praw autorskich/ i przekazującego prawa
    do niego firmie. (twórca nie jest zatrudniony na umowę o pracę ani nie
    prowadzi działalności)

    Twórca wywiązuje się z wykonania dzieła, przekazuje prawa do niego
    firmie i otrzymał 30 zeszłego miesiąca zapłatę netto (90,5% od kw.
    brutto z umowy). W tym miesiącu do 20-go firma winna przekazać do US
    deklarację pit-4 oraz 19%dochodowego od 50%przychodów (po odjęciu 50%
    kosztów - czyli de facto 9,5% kwoty brutto) a do 15 lutego przyszłego
    roku pit8b - twórcy i do us.

    No i pytanie:
    W pit-4 firma wypełnia pozycje 50, 51,53 kwotą równą 9,5% (zaokrągloną w
    tym roku do dziesiątek groszy). Nie wypełnia pozycji 19-49 w pit-4
    Czy tak jest prawidłowo?