  • Data: 2015-12-05 15:05:50
    Temat: Re: podatek od supermarketow
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-05 o 14:41, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > A celem centrów jest rozdawanie towarów darmo? Celem tychże jest
    > prowadzenie handlu, a to można spokojnie powierzyć w ręce przedsiębiorców.

    Celem drogi też nie jest, aby jeździć po niej za darmo, bo coś takiego
    jak "darmowa droga" nie istnieje.

    I nie, nie pleć bzdur, że jeździsz za darmo po państwowych drogach.
    Płacisz za nie podjeżdżając za każdym razem do urzędu skarbowego na
    stacji benzynowej.

    > Nie wiem jak rozumiesz państwowy. Czy gminny to dalej państwowy? W
    > każdym razie, nie może być własnością osoby fizycznej ani osoby prawnej
    > ani spółki osób fizycznych ani spółki osób prawnych etc. Musi być
    > utrzymywany z podatków, a czy gminnych, wojewódzkich czy krajowych, to
    > już zależy o czym mówimy, czy o drodze Zabrze-Gliwice przez las czy o
    > autostradzie A1.

    I to jest właśnie nieprawda - i las, i droga może być prywatna, co nie
    znaczy że nie może być opłacana przez wiele osób w różny, ustalony sposób.

    Tym samym twierdzenie, że "coś musi być państwowe" jest tylko dziecięcą
    niewiedzą.

    --
    Liwiusz