    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od sprzedaży obrazu
    Date: Thu, 10 Jun 2004 00:04:57 +0200

    On Wed, 9 Jun 2004, WSm wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    >+ > WSm, możesz podać z którego artykułu wynikać miałoby zwolnienie
    >+ > z "dochodowego" ?
    >+ Jak wyżej napisałem - nie dociekam tego.

    Przyjąłem. Nie przyjąłem żeby to było prawidłowo :)
    [...]
    >+ A tak przy okazji, skoro tak dociekamy szczegułów w prawie - wpadło mi na
    >+ myśl jadąc ulicą, że skoro przepisy ustaw podatkowej pozwalają traktować
    >+ samochody z kratką jako ciężarówki,

    A nie nie. "Prawidłowe" ciężarówki w postaci samochodów wygladających
    jak osobowe z kratką (o czym niżej) trzeba oddzielić od "nieprawidłowych",
    które były uznawana ze ciężarówki na mocy wpisu do dowodu rejestracyjnego
    (a nie homologacji). To raz.
    Zresztą... chyba restrykcje "pozapodatkowe" dotyczyły *obu* rodzajów
    "ciężarowości" ;) (a na dziś to z podatkami nie ma już TAK dobrze !)

    >+ to dlaczego nie podlegają one, jako
    >+ takie, przepisom prawa o ruchu drogowym (w zakresie wyprzedzania, parkowania
    >+ np. na chodnikach, wjazdu na teren itd)?

    Podlegają, podlegają. Jak zatrudnisz googla to bez trudu znajdziesz
    posty "ciężarówkowiczów" którzy raban podnosili że np. celnicy
    kazali im jechać do kolejki z TIRami :), a że na ogół nie mieli
    "towarów łatwo psujących się"... ;>
    A co do parkowania na chodnikach oraz "zakresu wyprzedzania" to
    jakby ci powiedzieć... musisz sobie korepetycje z PoRD sprawić,
    bo zarówno znak B-26 jak i przepisu dotyczące parkowania mają
    w opisach taki malutki dopisek: "dopuszczalnej masie całkowitej
    przekraczającej 3,5 t" ;) !

    >+ Ale to już zapewne NTG ...

    A może za takie małe NTG nas nie zagryzą :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)