  • Data: 2006-04-04 18:52:14
    Temat: Re: podatek od sprzedazy mieszkania...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    witek wrote:

    > 2. Podatek od przychodu, o którym mowa w ust. 1, ustala się w formie
    > ryczałtu w
    > wysokości 10% UZYSKANEGO PRZYCHODU.

    A jaka jest oficjalna interpretacja takiego przychodu?

    Tzn. mam powiedzmy mieszkanie spółdzielcze lokatorskie (ponad 5 lat,
    jeśli ma to jakieś znaczenie) i określony wkład lokatorski.

    "Wykupuję" to mieszkanie (czyli przekształcam na spółdzielcze
    własnościowe) po czym pół roku później sprzedaję.

    I te 10% płacę od ceny mieszkania, czy ceny mieszkania minus koszt
    wykupu, czy może ceny mieszkania minus koszt wykupu minus wkład
    lokatorski? (pomijam możliwość odjęcia kosztów operacji czy ewentualnych
    wydatków w ciągu 2 lat na np. zakup gruntu i budowę domu)